the pain is inevitable but the suffering you can choose for yourself.

Men idag är känslan mer trängande än det varit under hela hösten - kanske för att det har börjat regna mer.
Vi måste här ifrån. Man är bara ung en gång. Tanken ekar i huvudet och har börjat nöta på alla beslut jag har tagit för den här hösten. Varför har jag ett dead-end job? varför spenderar jag ännu en vinter i mörkret och kylan? Jag behöver pengarna. Jag vet det. Om jag hade haft dem hade jag stuckit utan att blinka. Men när ska man bli vuxen då? Njutning måste kunna kombineras med utvecklingen mot att bli vuxen. Det kan ju inte vara antingen eller? Svaret lyser tydligt framför mig som en ledstjärna. Jag måste plugga på beachen. Och detta ska jag navigera efter, om det så blir det sista jag gör. Men nu då? ännu en vinter, ännu en vinter? Ännu en vinter.
beach no 7. andaman islands

Kommentarer
Postat av: Anonym

musiker är de friaste människorna

2011-01-13 @ 22:04:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0